reklama

Abeceda chutí od A po Z – písmeno "J" (dnes aj o jablku)

Legenda nám rozpráva o synovi Williama Tella, ktorý si musel svojím otcom nechať na hlave postaviť jablko a nepohnute čakať, až mu ho z diaľky 100 stôp rozpolí šípom vystreleným z kuše.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Nemal inú voľbu. Bola to podmienka, ktorou si obaja zachránili život pred nepriateľom.

Iný príklad s jablkom, tentokrát z Biblie, nám rozpráva príbeh Adama a Evy. Aj tu hrala hlavnú úlohu voľba. Eva jedla zo zakázaného stromu ovocie, najčastejšie označované ako jablko, aby si zaistila lepšiu budúcnosť. Svoju dôveru dala hadovi. A to bola zlá voľba. No to ešte nebolo všetko. Svojím rozhodnutím postavila pred voľbu aj Adama, svojho muža. Prestúpi Boží zákaz a ochutná ovocie, aby vyhovel Eve? Ťažké rozhodnutie! Buď – alebo. Niet úniku. Hlavne, ak ide o tvojich blízkych. Pretože rodinu, tú si nevyberieš.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Takéto myšlienky ma napadali v tomto pohnutom týždni, keď sa človek chtiac – nechtiac, musí konfrontovať s rôznymi pravdami a polopravdami, kde hlavným jablkom sváru sú peniaze a majetky. Môžeme a nemusíme im uveriť. Proste záleží na človeku a jeho voľbe. No tiež mám rodinu, kde je možnosť voľby vylúčená. Napríklad. Mala som babičku a babičku. U tej prvej som strávila väčšinu letných prázdnin. U tej druhej sa mi pošťastilo byť na prázdninách jediný raz. Aj to som dostala úpal a 2 dni som bola v posteli. Celý pobyt bol tak trochu rozpačitý a keby sa neuskutočnil, asi by sa nestala žiadna tragédia. Na návšteve, bola častejšie ona u nás, ako my u nej. Ale viackrát sme precháchádzali spolu s rodičmi okolo malebného miestečka, kde naša moravská babička bývala a vždy sme sa u nej zastavili. Na jednej z našich rýchlych návštev nám pripravila dobrotu, ktorú som predtým nikdy nejedla ani nevidela.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Musím poznamenať, že moravská babička bola veľmi šikovná. Za krátku chvíľu pripravila parádny zákusok. Jablká plnené orechami. V záhradke obrala jabĺčka, ošúpala ich, ale nerozkrojila. Ich vnútro vydlabala, takže z nich boli nakoniec biele gule s otvorom v strede. Do otvorov napchala mleté orechy, maslo a cukor a milé jablká šupla do trúby. Keď sa upiekli, nechala ich vychladnúť, postavila ich na dlhý, elipsovitý porcelánový tanier a poliala ich čokoládovým pudingom. Vtedy som ich zbadala prvýkrát. Položila ich totiž v obyvačke na starožitný príborník, aby puding pekne zatuhol. Vyzeralo to veľmi efektne. Stáli tam ako čokoládové bábiky a elegantne tuhli. Veľmi som bola zvedavá, čo z toho bude, lebo som ich prípravu predtým nesledovala. Moje očakávania boli nadmieru uspokojené. Keď nám ich babička servírovala, nabrala každému jedno jablko poliate pudingom a navrch nastriekala šľahačku. Stáli tam na stole ako princezné v plesových šatách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľmi rada na to spomínam, lebo to bola navyše dobrota, ktorú som už ako dieťa, dokázala pripraviť u nás doma v našej kuchyni. Jednoduchá príprava, u ktorej sa nedá nič pokaziť a navyše má veľmi efektný výsledok.

Už som spomínala, že moja moravská babička bola veľmi šikovná žena. Vedela sa otáčať v dome, v záhrade, za sporákom aj za šicím strojom. Bola perfektná krajčírka. A bola tiež trochu sekera, lebo život sa s ňou nemaznal, no možno, keby som s ňou strávila viac času, inšpirovala by ma ešte v mnohých veciach. Žiaľ, ako som už spomenula, sú veci, o ktorých nemôžeme rozhodovať. A tak len dúfam, že jablko nepadlo ďaleko od stromu a trocha tej šikovnosti som zdedila aj po nej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na druhej strane, sú veci, o ktorých rozhodovať môžeme a asi by sme aj mali. Nevzdávajme sa takýchto príležitostí. Nie je v ľudských silách spraviť zo zeme raj. To dokáže len Pán Boh. No určite nebuďme ľahostajní a rozhodujme o svojom živote vždy, keď je to možné.

Edita Majerová

Edita Majerová

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Pracujem ako analytik v nadnárodnej spoločnosti na pracovisku kde platí heslo: čím viac ľudí, tým viac práce a rivality. To má na druhej strane za následok menej osobných vzťahov a osobného života. Tak prečo sa nedeliť o osobný život, či dobré slovo tam, kde nie sú prekážky? Napríklad virtuálne. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu